Presuda u korist Narodne stranke Radom za boljitak

Plakat kampanje “Kupuj domaće – kupuj srcem“ u Sarajevu. (Foto: CIN)

Sud Bosne i Hercegovine je odlučio da će Centralna izborna komisija Bosne i Hercegovine (CIK BiH) morati ponoviti postupak i donijeti novu odluku u predmetu koji vodi protiv Narodne stranke Radom za boljitak (NSRzB). Zbog sumnje da je ova stranka prekršila Izborni zakon BiH, CIK je 8.11.2012. godine donio odluku da Stranka mora platiti 10.000 KM. U provedenom postupku CIK je utvrdio da je reklamna kampanja pod sloganom „Kupuj domaće-kupuj srcem!“ na kojoj se pojavljuje dopredsjednik NSRzB-a i federalni ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva Jerko Ivanković Lijanović iskorištena za vlastitu promociju Stranke uoči Lokalnih izbora 2012. Sud BiH se ne slaže s tom odlukom.

U sudskom rješenju je navedeno da logo „srce“ iz kampanje nije logo NSRzB-a, što se vidi i iz Memoranduma Stranke, nego je znak srce „upotrijebljen u sklopu slogana u predizbornoj kampanji koja je vođena u zakonom određenom terminu“. Također, Sudsko vijeće smatra da u prvostepenom postupku nije utvrđena veza između promocije akcije „kupuj domaće“ i predizborne aktivnosti Stranke kao političkog subjekta. „Činjenica da je ministar u Ministarstvu poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva ujedno i podpredsjednik Stranke sama po sebi nije dovoljna da bi se izveo zaključak o odgovornosti Stranke. Iz spisa se, također, ne vidi na koji način je utvrđena istovjetnost promotivnog materijala akcije „kupuj domaće“ i predizbornog slogana Stranke, navedeno je u odluci Suda.

CIK je proveo postupak na osnovu prijave koju je nevladina organizacija Transparency International BiH (TI) pokrenula sredinom septembra tekuće godine. Prijava je nastala na osnovu tekstova (link) koje je uradio Centar za istraživačko novinarstvo (CIN) a koji su u vezi sa marketinškom kampanjom „Kupuj domaće-kupuj srcem!“ u kojoj ministar Lijanović poziva građane na kupovinu domaćih proizvoda. CIN je objavio da su članovi Stranke koji su angažovani u Ministarstvu po osnovu privremenih ugovora u mandatu ministra Lijanovića sudjelovali u izboru dobavljača za ovu kampanju.

Ova kampanja je plaćena budžetskim sredstvima u iznosu od 671.888 KM. CIN je otkrio da je Stranka uoči izbora na više mjesta u Sarajevu i drugim gradovima BiH postavljala svoje plakate uz panoe na kojima se reklamira kampanja za promociju domaćih proizvoda.

U saopćenju za javnost TI BiH navodi da se ovakvom odlukom Suda „koči efikasno provođenje Izbornog zakona i Zakona o financiranju političkih partija BiH“.

U ponovljenom postupku CIK treba ponovo ocijeniti izvedene dokaze, a po potrebi i izvesti nove, te donijeti novu odluku, imajući u vidu i navode iz sudske odluke.

Objavljeno: 23.11.2012. godine

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Označena polja je obavezno popuniti.

*

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>